HTML

e-marketing blog

Friss topikok

Linkblog

2010.02.15. 12:16 piarsoft

cégjegyzékek (tudakozók, szakmai tudakozók, online tudakozók...)

Címkék: online arany szakmai oldalak tudakozó cégjegyzék yelllowpages infobázis

avagy hasznos segédeszköz vagy felesleges pénzkidobás (és átverés) a cégjegyzék regisztráció?

 

Eléggé kettős a megítélésem az online cégjegyzékekkel szemben:
1.) valóban hasznosak lehetnek, ha egy helyen összegyűjtik a cégeket és releváns információval tudnak szolgálni (ezzel is megkönnyítve az adott cég/szolgáltató keresését
2.) mostanában gombamód szaporodnak az igénytelenül kialakított és viszonylag magas éves díjat szednek be (sokszor eléggé agresszívan) és úgy érezzük több az átverés bennük, mint amit nyerni lehet a tudakozóban való szerepléssel

Több ügyfelünknek kezeljük az online megjelenését és eléggé sok megkeresés érkezik (szakmai - !?) tudakozóktól. E miatt létrehoztunk egy online űrlapot (www.piarsoft.hu/cegjegyzek), ahol előkérdéseket teszünk fel annak érdekében, hogy ügyfeleink részére megfelelően előkészítsük a döntést - de ezt alig töltik ki a jelentkező cégek (továbbiakban: hiénák). Számunkra ez egy "beugró kérdés", aki ezt kitlti azzal foglalkozunk, a többiekkel addig nem.

Szerintem a statisztikai adatokon véreznek el. Ugyanis mi közel sem mértünk olyan eredményeket, mint amit kiajánló levelükben állítanak. Úgy látjuk, hogy egy cégjegyzékes oldalról évente 10-20 átkattintás van (sic!). 

Úgy tűnik számomra, mintha a mostani (nagyjából 2006-tól kezdődően) világban a könnyű pénzszerzés reményében létrehoznának tudakozókat, sokszor megtévesztő névvel, majd a telefonvonal másik végén levő megszeppent félnek jól eladnak egy olyan szolgáltatást, amire tallán nem is lenne szüksége, nem is veszi igazán hasznát, de fizethet érte. 
Olyan is volt, amikor mondtuk, hogy nem kérjük a szolgáltatást, erre néhány nap múlva kaptunk egy proforma számlát (ügyfelünk nevével, a mi címünkre - még szerencse, hogy ismert a postás). Ha az ügyfelünk megkapja, akkor szerintem simán befizette volna a napi levéltenger közepedte.

A cégjegyzékek által kért pénzt inkább költsük el átgondoltan (költés-optimalizálás)!
Egy kis matematika:
mondjuk 5 cégjegyzékben szereplünk, ez ~150 000.- Ft / év. Ebből tartsunk meg 2-őt és a maradék pénzt (~100 000.- Ft) költsük linkmarketingre vagy AdWords-re. Így hozzávetőlegesen 2000 (igen kétezer!) látogatót szerezhetünk ebből az összegből!!!

 

Érvek a cégjegyzékekben / tudakozóban szereplés mellett:

  • látogatókat lehet szerezni a weboldalra (ha a cégjegyzék oldalnak is magas a látogatottsága)
  • oldalunkra mutató linkeket tudunk szerezni (ami a PageRank™ értéket is emelheti - de csak akkor, ha minőségi oldalról érkezik a linkelés)

 

amire figyelni kell a cégjegyzékeknél / tudakozóknál:

  • honnan érkeznek a cégjegyzék látogatói (célcsoportunknak megfelelő látogatókat gyűjtik-e, vagy más miatt mennek fel a cégjegyzékre. Ez esetben nem releváns). Az szolgálhat alapul, hogy a) Google-ből milyen kulcsszóra érkeznek látogatók b) milyen oldalak linkelték be a cégjegyzéket / tudakozót
  • mit kínálnak: ugyanis sokszor olyan plusz szolgáltatást is kínálnak, amire nincs szükség (pl. mi viszünk AdWords kampányokat és sorra találkozunk AdWords upsales ajálnatokkal) - ezzel is csökkenthetjük a megjelenés díját. Ide sorolnám az oldalukon futó bannert (méréseink alapján ez se hatékony)

 

olyan cégjegyzékek / tudakozók amiket  NEM javaslunk :

  •  197.eu  
  •  tudakozoplussz.hu  (ők elvileg szerepelnek GPS-ben is, bár én még nem találkoztam velük egyik PNA-ban sem)
  •  bpphonebook.com  (habár angol nyelvű, ez az oldal nem dicsőség...)
  •  111tudakozo.hu  (a 1 million pixels megvalósítása igénytelen módon)
  •  tudakozonet.hu  (brrrrr)
  •  ecegtar.hu  ("gazdasági szakértőnk..." kezdetű mondatuknál nyomtam meg a close gombot)
  •  uzleticegtudakozo.hu  (ezt sem ajánlom, pedig itt ismerem a fejlesztőket)
  •  kozeppontban.hu  (középpontban Kft / Bt vagy Böszinet név alatt futnak) » kiküldenek proforma számlát, úgy, hogy előtte nem is egyeztetnek, utána meg megsértődnek, ha rákérdezek a számla kiállíátásnak jogalapjára... 
  • most (2010.03.28.) kaptam egy megkeresést az  onlinetudakozo.hu  oldaltól. Nem találjuk őket sem relevánsnak, őket sem javasoljuk. Ahogy láttuk, kevés oldalt néznek meg a látogatók, úgy tűnik nekik sem szimpatikus az oldal... Egyébként a kapott látogatottsági számokat magasnak találjuk (mintha fölépoziiconált lenne - de a számokról csak akkor tudok érdemben nyilatkozni, ha tudjuk auditálni a portált)
  •  icdb.eu  » nem értem, hogy egy adatbázisnál a főoldalra miért nem tesznek kiemelt ajánlatot? A kiemelt partnereknél vicces, hogy egy oldalra 5 találat van és 214 oldal! Katasztrófa! Arról nem is beszélve, hogy a keresője haszánlhatattlan (területnél Budapestnél van 55 kerület LOL!). És a nyelvváltás sem megy...
  •  cegtudakozo.com  » egy egészen semmitmondó és haszontalan designnal találjuk szembe magunkat. Ebben sem látok átütő erőt. A keresője nem tartozik a legjobbak közé, a menüpontjai nem túl hasznosak, az oldal felépítése nem keresőbarát. Őket sem ajánljuk.
  •  unioceg.eu  » úgy jelentkeztek be, mint "Google cégtár". Ez eléggé megtévesztő, a weboldalukat meg nem sokra értékelem. Olyan, mintha egy számtech órán azt kapták volna házifeladtul a tanulók, hogy csinájlanak egy adatbázist és integrálják bele a Google kereső motorját, majd adják el a felületet. Nem ajánlom!
  •  pannontudakozo.hu  » nevetségesen egyszerű. Valószínűleg ők is az egysezrű pénzszerzésre, ismerős névre apellálnak (pannon > pannon GSM... Btw, a Pannon tudakozó kifejezést a Pannon GSM szokta használni) 
  •  infobazis.com  » A weboldalukat nem sokra értékelem. Részeltesebben:
    - felépítés alapján az aloldaluk 67%-ot értek el (forrás: analyzerhq.com), ami nem egyezik meg az optimalizáltsági felméréssel, de irányultságot jól mutatja
    - 4-es Google PageRank-jük van (viszonyításképpen: a piarsoft.hu-nak 5-ös)
    - nem beszédesek az URL címek (nem optimalizáltak)
    - sok a banner, óriási a "bannerzaj", egy banner elveszne a rengetegben
    - a bannerek nem tematikusan jelenne meg (amikor autokereskedést keresek, akkor nem érdekel a nyelviskola vagy a "Hídépítő" cég)
    - nem egyértelmű a célcsoportjuk: ugyanúgy vannak magánszemélyek számára szóló hirdetés, mint nagyvállalati célzás
    - Google alapján 1 link mutat rájuk (muszakiszemle.hu), alexa.com alapján 30
    - részletes nézet (cég) oldalon az újrakeresés nehézkes
    - bal oldalon alúl van a minden oldalon megjelenő keresés (Mac, FX)
    - főoldalon nincsenek kiemelt szolgáltatók (és kategóriák sem)
    - az aloldalakon nem használnak header (H1-H6) tag-eket
    - az oldalon a képeknek nincs mindenhol megadva ALT szöveg
    - grafikájuk nagyon (!) nem nyerte el a tetszésemet, szívesen ajánlanám a Design currency figyelmébe ;) Tudom ez szubjektív dolog, de kissé olyan, mintha 2002-ben megállt volna az idő.
    - a bal felső logo nem kattintható, nem lehet visszajutni a főoldalra
    - nincs megfelelő footer, nehezebben lehet eljutni az egyes részekre a lap végére érve
    - a keresőrobotok is nehezebben jutnak el az aloldalkara, mert a menüpontok képként vannak feltéve (a bal oldalon fent levő szövegek jók lehetnek, de mélységében több szintán át jut el a kereső, e miatt nem érnek el a részeltes nézetben szereplő cégek olyan nagy értéket, mint normál esetben erre lehetőségük lenne)
    energonómialiag nincs jól felépítve az oldal, sok a kihasználatlan terület, valamint bal oldalra is tettek bannert, amikor a látogatók ott mást keresnének (zavaró lehet számukra)
    - nincs jobb oldalon fent kereső (ezt is szokták keresni a látogatók)
    összegezve: ha iskolában ülnénk én egy kettes alát adnék rá. (de csak azért, mert működik).
  •  üzleti szaknévsor  » egy újabb versenyző. Őket sem javasolnám, mert az oldaluk széetesett, a pagerank-juk 3-as, sok a banner és meglátásom szerint nem felhasználóbarát a felület.
  •  budapest info  (www.budapestinfo.neet.hu) » kritikán aluli versenyző. Kb 1995-ös megjelnéssel és rengeteg hibával, ja és aldomain névvel (ahol a főodomain alatt nem található normális weboldal - 2010.10.11.)
  •  cegkapu.hu  » habár nem túl magas (3-as) a PageRank™-jük, normális oldalnak tűnik, de nem találtam benne semmi olyan egyedi kimagasló megoldást, ami miatt javasolnám őket
  •  webtudakozo.com  » 0-ás a PageRank™-jük, és egy összetettünk-valamit-hogy-telefonálhassunk oldalnak tűnik. Amit említettek, mint site-on belüli keresési darabszámot (egy adott kifejezésre) nekem nagyon kevésnek tűnik.
  •  inteltudakozo.hu   » ezt az oldalt a japán katasztrófához tudnám hasonlítani (a telesales-es kollégáról nem is beszélve). Ahogy én látom, katasztrófasúlytotta design (talán 2002-ben még jó lett volna, de ma már gáz), minden összedobva, nulla energonómia, nulla (!) Goolge PageRank™, bizinform alapján gyenge teljesítmény (kevesebb, mint napi 10 látogató)
  •  Magyar Telefonkönyv  (magyartelefonkonyv.hu) » úgy küldött proforma számlát, hogy semmi szerződés (sem megállapodás) sincs köztünk. Amikor felmentem az oldalukra, akkor meg letiltott (és üres) weboldal fogadott. Nem javaslom őket!!!
  •  cégadatkezelő  a telefonos kolléganő nem volt kellően képben, plusz amikor megkértem, hogy küldjön e-mailen tájékoztatást nem volt hajlandó. Az oldaluk egy sablonon alapszik (a bannernél még a template számát is meg tudom mondani :) az egész szolgáltatás pedig eléggé kérdőjeles számomra. Olyannak tűnik, mintha megvettek volna egy adatbázist, felvettek volna egy telefonos kisasszonyt és nyomatják, hátha jön bevétel... én nem szerződtem velük

 

olyan cégjegyzékek / tudakozók, ahol  javasoljuk  a megjelenést:

  •  cegbongeszo.hu  » elsők között voltak és korrekt a rendszerük is
  •  internettudakozo.hu  » nekik volt billboard kampányuk, ami igen dícséretes! 
  • internet szaknévsor (oisz.hu)
  •  tudakozo.hu  » főleg a direkt elérésük lehet magas a domain név miatt...
  •  aranyoldalak.hu  » itt főleg azért is, mert a Google Maps innen is veszi az üzleti információkat a megjelenítéshez
  •  yellowpages.hu  » bízunk bennük, mert jó koncepció mentén indultak el
  •  cylex-tudakozo.hu  » ők ügyesen pozicionálták magukat a Google keresőjéban és a Google Maps-en is! Várjuk további lépéseiket!
  •  cegmax.hu  » köszönjük kommentelőnk ajánlását! Megnéztem az oldalt, nem látom jobbnak másik oldalnál, viszont ingyenes, ami előnye! Állítólag linket sem "nofollow"-olják ki. Kíváncsi leszek az eredményére!
  •  cegadattar.net  » ők érdekesek lehetnek, mert a GPS-ben ígéretes elhelyezéssel kecsgtetnek, plusz összeköttetésben vannak az utvonalterv.hu oldallal. Let me see...

 

Általában a fenti cégekhez van kapcsolatunk (legalább 1 levelet kaptunk tőlük), így ha valakinek segítségre van szüksége, nyugodtan keressen eléghetőségeimen (06 20 402 000).

Illetve, várom a bejegyzéssel kapcsolatos észrevételeket, kiegészítéseket, felháborodásokat ;)

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr731759901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emerikusz · http://cylex.blog.hu 2010.02.28. 10:51:01

Örülök, hogy az online marketing körökben egyre többet foglalkoznak a különböző internetes cégkeresőkkel, tudakozókkal.
Ajánlom az érdeklődők figyelmébe a következő összehasonlítást:

cylex.blog.hu/2010/01/07/2009_decemberi_google_pagerank_update

Országos és általános adatbázisok az alexa.com Magyarországra vonatkozó Traffic Rank szerint rangsorolva.

foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.05.12. 13:02:35

A témával és minden egyéb hozzá tartozó észrevétellel egyet értek. Nagy forgalomra nem lehet számítani, és azt is érdemes figyelembe venni, melyek azok a portálok amiket a kereső is figyelembe vesz. A javasolt cégjegyzékekhez még tudnék egy kettőt mondani. A "Cégmax"-al csak pozitív tapasztalataim voltak.

katalogusa 2010.10.07. 08:25:06

A felhozott listával nem vitatkozom. Tehát, hogy melyik a jobbak, és melyek a rosszabb cégtudakozók. Nem néztem végig mindegyiket, de közel hitelesnek tűnik a javaslat.

Viszont..

Amit egyes oldalakra adsz indoklást, annak a fele hülyeség. Ha valaki szakértője a keresőoptimalizálásnak, nem állít valótlan adatokat, és nem viszi el a sűrűbe az olvasót. Van, ami jogos, mint indoklás, de sok nem állja meg a helyét a valóságban. Kicsit utána kellene olvasni a dolgoknak, vagy többet tapasztalni.

Üdv.

Flyingpig81 2011.06.27. 16:52:01

Magyar Telefonkönyv (magyartelefonkonyv.hu) Már működik, és ez tényleg a óriási átverés. T-COM kinézetre hajazó webtartalom.

Ez a lehúzás.
süti beállítások módosítása