A mostani bejegyzésben azt szertném megmutatni, hogy hogyan lehet a konkurenciát figyelni linkmarketing szempontjából, vagyis hogy a konkurens oldalakra honnan mutatnak linkek.
Le kell szögezni már a legelején, hogy a módszer közel sem ad teljes képet (hisz ahhoz egy webmaster tools és egy jogosultság kell), de a fontosabb (értékesebb?) linkekeket meg lehet állapítani!
Mire is jó ez? Erősíteni az (offPage) Google optimalizálást: a konkurens oldalt feltérképezzük, hogy honnan mutatnak rá linkek, hogy lehetőleg azokra az oldalak mi is felkerüljünk, így a konkurens oldal helyzeti előnye csökkenjen (mi pedig erősödjünk).
a viszgálat roppant egyszerű: írjuk be a google keresőjébe, hogy "link:domain-név" (pl. link:egeszseg-portal.hu)
Erre a Google kilistázza azokat a weboldalakat, amiken szerepel a keresett domain név linkje. Ez után egyesével végig kell nézni a találatokat és megnézni, hogy van-e olyan oldal, amin még nem szerepel az oldalunk, majd kérni az oldal tulajdonosától a linkünk felvételét.
Persze lesznek olyan oldalak, amik nem linkfarmok és a vizsgált domain nevet üzleti vagy baráti alapon linkelték be, így nem járunk sikerrel, de túlnyomó többségben ingyenes linkfarmmal fogunk találkozni...
Ez a módszer alkalmas arra, hogy növeljük linkjeink számát. Viszont itt is szem előtt kell tartani a linkmarketingnél említett szabályokat!