Mennyit ér, ha szereplünk az index főoldalán?
Számoltunk: mértünk, osztottunk, szoroztunk és most megosztjuk az eredményét...
Készült egy cikk késekről, ami március 2-3-án publikálták az index.hu-n (kb reggel 9-ig főcikk volt, utána a nap folyamán a nyitólapon volt megtalálható).
A kések repertoárjában az egyik partnerünk (kesedenyollo.com) Tramontina szakácskése is megtalálható volt. Nem kifejezetten a partnerünkről szólt a cikk, csak az összehasonlító táblázatban szerepelt egy link az oldalára. Az alábbi képen is látszódik, hogy milyen hatása volt a látogatottságra:
Mennyit ér a velvet.hu főcikke?
Itt egy másik partnerünk (bár- konyhakellék) szerepelt, hasonló témakörben » konyhai ajándékok, kések. A cikk témája a karácsonyi meglepetések voltak ("A fotelből is lerendezheti az anyós karácsonyát" címmel). Az előző cikkhez külöbnség volt, hogy kifejezetten róluk is szólt a cikk (5 portált neveztek meg, közöttük a partnerünk oldalát is), valamint, hogy karácsonyi időszakban publikálták.
A cikk fél napig (209. december 3-án kora délutántól) az index főoldalán szerepelt, mivel velvet főcikk volt. Az eredmény viszont hasonló - minimális eredménnyel maradt el az előzőtől:
Milyen következtetésekre jutottunk?
- a két cikkből egészen egyező számú (~1000) látogató érkezett (az eltérő max. érték az eltérő alaplátogatottságból eredetezhet)
- igenis érdemes foglalkozni PR-ral, mert nagy létszámú és releváns közönséghez érhetünk el és ezeket az érdeklődőket látogatókká konvertálhatjuk, ami forintosítható eredményben is mérhető ;)
- jót tesz a Google-ben elért eredményekre is egy-egy ilyen link
- megfelelő és időben történő kommentezésekkel erősíteni tudjuk poziciókat (és meg tudjuk lovagolni a "média szelet"