Elég sok vitát váltottunk ki az elmúlt időszakban partnereink, ismerőseink között, ugyanis meglátásunk szerint sokkal jobb az ékezetes domain név (pontosabban URL cím!), mint az ékezet nélküli.
Tudom, hogy sokkal egyszerűbb a programozónak ékezet nélkül megcsinánia az URL rewrite-ot (mert nem kell figyelni a karakterkódolásokat), de nagyobb az elérhető hasznon, mint a ráfordított energia!
Le kell szögezni, hogy az ékezetes domainekkel a célunk a jobb pozició elérése volt a Google-ben. Ennyi. Nem több (nem kevesebb ;) Azt láttuk, hogy vannak még szabadon levő és jó ékezetes domain nevek. Második lehetőség az újjonan megjelenők számára (vagy azok számára, akik jobban mernek nyitni az online marketing felé).
Azt is érdemes tudni, hogy az URL rewrite sokszor nem alap szolgáltatás, hanem programozási munka része, így nem biztos, hogy benne van a rendszerben alapból.
Hogy megnézzük, hogy igazunk van-e vagy sem teszteltünk a Google-en.
1. kifejezés: virágküldés Győr
(hosszú páros ékezettel, ami problematikus lehet)
Itt pedig egyből látszódik, hogy az ékezeteket felismerte és kiemelte a Google - mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy a példa kicsit sántít, mert azokat az URL részeket is bold-osította a Google, ahol nem volt ékezet (viragkuldes)
2. kifejezés: szakácskés
Egyértelműen látszódik, hogy az első találatnál az URL címben (zöld) nem ékezetekkel szerepel a kulcsszó és nem is emelte ki a Google félkövérrel!
Azt vettem észre, hogy a Google ha 3 karakternél hosszabb szóról van szó megtalálja az ékezet nélküli változatot is, de
- ha 3 karakteres (pl. kés, óra, ...) akkor csak akkor, ha ékezettel szerepel az URL címben az adott szó
- ha 2 karakteres (pl. ág), akkor csak akkor ha ékezet nélkül szerepel az URL címben az adott szó
De őszintén: nem ésszerűbb az ékezetes változatot keresnie és megtalálnia!? Mostmár (és egy ideje) megvan rá a technikai lehetőség, éljünk vele!
("Ha hungarofób vagyok azabaj..." :)
Természetesen az ékezetes domain neveknek is van hátránya:
- nem lehet megfelelően e-mailként használni (sok validator visszadobja, mint hibás e-mail cím)
- A Google AdWords-ben még mindig nem lehet ékezetes domain nevet használni (pedig azt mondták még tavaly év végén, hogy hamarosan...)
- csak online kampányt lehet velük csináni, mert ha valahol hallják vagy látják az ékezetes domain nevet, akkor amikor beírják az emberek a böngészőbe akaratlanul is (szokásból) ékezet nélkül teszik ezt meg és így a konkurencia malmára hajtjuk a vizet...