HTML

e-marketing blog

Friss topikok

Linkblog

2010.03.15. 13:23 piarsoft

onPage keresőoptimalizálás - longtail effektus

Címkék: google seo keresőoptimalizálás longtail google optimalizálás onpage

 Két fő iránya van a kereső-optimalizálásnak:
1.) oldalonon belüli (onPage) optimalizálás
2.) oldalon kívüli (offPage) optimalizálás

Mi most az oldalon belüli (onPage) elemeket néztük meg és az észrevételeinket alkalmazva optimalizáltuk ügyfelünk weboldalát.
Habár a weboldalunkat építettük fel, hogy struktúráját a Google szeresse, mégis észrevettünk olyan dolgokat, amik segíthetik ügyfeleinket, hogy a Google-ben még előrébb szerepeljenek.
 

Longtail effektus


Longtail -keresőoptimalizálásban- azt jelenti, hogy sok (jellemzően kevesebbet keresett) kulcsszó ér el jó helyezést. (Ugye, nem kell lefordítanom a longtail-t szó szerint! Hülyén hangzana...) 
longtail - keresőoptimalizálásAz oldalon belüli elemek optimalizálásával longtail eredmény javulást tudunk elérni (tehát egy webshop esetén) több termékünk tud jó helyet elérni A Google találati listájában.
Ez esetben nem arra megyünk, hogy a sokat keresett (populáris és általános) kulcsszavakra jó helyet érjen el az oldalunk - piros rész, hanem arra, hogy a kevesett keresett kulcsszavakra jobb poziciót foglaljunk el a Google-ben és így több látogatót szerzzünk - sárga rész.
függőleges tengely: látogatók száma
vízszintes tengely: kulcsszavak száma

A lényege: nem azokra a (kevés: 4-5-10) kulcsszavakra fókuszálunk, amire nagy látogatottságot lehet elérni (mainstream), hanem inkább az oldalon megtalálható kulcsszavakat (illetve szóösszetételeket) emeljük ki - mint: kategóriák, alkategóriák, terméknevek, márkák.

pl. (kesedenyollo.com / barkonyhakellek.hu)
- mainstream (head): kés, edény, ollo
- long-tail: konyhakés, szakácskés, tramontina konyhakés, általános konyhakés

Úgy látjuk, hogy nagyjából ugyanannyi látogatót lehet szerezni mind mainstream-ből, mint a longtail-ből. A különbség annyi, hogy a long-tail-lel több teendő van, mint a mainstream-mel, viszont a mainstream-re való optimalizálás sokkal költségesebb (és a mainstream-re való optimalizáláshoz is szükséges az onPage optimalizálás, így tulajdonképpen a long-tail pozitív hozadéka az optimalizálásnak!)

 

onPage keresőoptimalizálás
 

Mi tartozik az onPage keresőoptimalizálás körébe?


A weboldalt alakítjuk át (programozzuk át) úgy, hogy minél több információt adjunk át a Google-nek (a figyelt elemeket javítsuk) és ez által jobb helyet érjünk el.

Konkrétan mik is ezek az elemek?

  • meta description
  • meta keywords (habár kijöttek cikkek, hogy a Google nem veszi fogyelembe, meglátásunk alapján mégis iránymutatást adhat más keresők, illetve alkalamzások számára)
  • title
  • heading (H1-H6)
  • URL rewrite
  • belső linkelés(i struktúra)
  • kulcsszósűrűség
  • footer 
  • plusz olyan részek, amik know-how-unkat képzik.
     

 

onPage keresőoptimalizálás a gyakorlatban

Arra összpontosítottunk, hogy 1 oldal 1 kulcsszóról szóljon, de arról minél relevánsabban. Az oldal fejadataiban (meta description, meta keywords) a megfelelő információkat szerepeltetjük dinamikusan, így az ügyfelünknek nem kell ezzel foglalkozni, a rendszerünk automatikusan kitölti ezeket. Ezen kívül természetesen a többi általunk ismert elemre is figyeltünk (title, header elemek, URL rewrite ...)

A méréseket a kesedenyollo.com oldalon végeztük el.

 

onPage keresőoptimalizálás eredménye

1.) javulás mutatkozott a Google találati listájában

kulcsszó pozició
  december   január     február     március  
 solingen  manikűr készlet 10 4 2 1
solingen kés 4 3 2 2
 taktikai kés 6 6 5 3
kerámia kés 6 5 4 4
konyhai kiegészítők 9 7 7 6
késélezők  5 3 2 1


2.) a keresőből érkező látogatottság növekedett

 

onPage keresőoptimalizálás nyújtotta lehetőségek

Egyrész az URL rewrite miatt miatt eredményes linkmarketing kampányt lehet folytatni. Az oldal, amire a linkek mutatanak az adott kulcsszóra releváns tartalmat nyújt a látogatóknak; másrészt, a linkelt URL címben is zserepel a kulcsszó.

Másrészt nagyon jó kiegészítése az AdWords kampány!
Ugyanis, magas QuailtyScore-t lehet elérni a relevancia miatt és így vagy alacsonyabb áron lehet megjelenni, vagy jobb elhelyezést lehet elérni.
Mivel az AdWords kampányban több száz kulcsszóra lehet hirdetni, így a long-tail effektusban is jó helyezést elért kulcsszavakra lehet hirdetni (valószínű nem lesz olyan nagy a hirdetői verseny és így alacsony áron lehet megszerezni az átkattintást). 
Tehát így sok (több száz) kulcsszóból lehet látogatót szerezni, viszont egy-egy kulcsszóra nem fog olyan sok látogató érkezni, mint a mainstream-ből (ott kevés kulcsszóból sok látogatot szerzhetünk, de az onnan származó látogatók nem annyira targetáltak, de kevesebb munkát igényel).

Ez mind hirdetési stratégia kérdése!
A hirdetési stratégiát az oldal szerkezete és korábban elért eredmények alapján érdemes kialakítani!

 

Mennyibe kerül az onPage keresőoptimalizálás?

CMS rendszereink fel vannak készítve arra, hogy mindegyik oldalnál külön lehessen beállítani a fejelemeket (title, URL átírás, meta keywords, meta description)

Viszont vannak olyan elemek, amiket a forráskódban kell átírni (pl. a webshopnál a termékeknél dinamikusan alakítjuk ki a weboldal fejlécelemeit, ezzel időt spórolva az adminisztrátornak)  
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr831841117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása