HTML

e-marketing blog

Friss topikok

Linkblog

2010.02.24. 19:26 piarsoft

linkfarmok, linkgyűjtemények (linkmarketing alapjai)

Címkék: link linkek linkgyűjtemény linkmarketing linkfarm.

Mi is az a linkfarm?

 

A linkfarm egy olyan weboldal, ahol tematikusan gyűjtenek össze linkeket. Legjobb példa erre a startlap, ahol aloldalakra bontva (rendszerezve) gyűjtik össze a linkeket.
Általában ezekre a linkfarmokra való felkerülés ingyenes (ritke esetben kell érte fizetni).
 

 

Miért hasznosak(?) azok az oldalak, ahol rengeteg link található meg?

 

Elcsodálkoztam, hogy miért kezdőlap olyan sok embernek a startlap... Nincs rajta megújuló információ, max "szörfölés" megkezdéséhez lehet linkeket találni. Nos, ezzel több problémám is van:

1.) még az internet kezdeti időszakában se vettem be, hogy csak úgy unaloműzésként "szörfölünk"... rossz marketing szöveg! (de bejött)
2.) aki valamit keres, az céltudatosan keres és 98%-ban a Google-en.

 

Hasznos-e ha linkfarmon regisztrálom magam?

 

hasznos, két ok miatt is:

1. (releváns) látogatokat szerezhetünk » ha rákattintanak linkünkre, akkor olyan látogatókat szerezhetünk, akik egy adott téma után érdeklődnek (olyan téma iránt, ami releváns számunkra is, azért is regisztráltuk oldalunkat az adott lapra ;)

2.) növelhetjük a weboldalunkra mutató linkek számát ezzel növelve PageRank értékünket (ami nem egyedüli csodaszer a keresőoptimalizálásban, de azért hatással van még mindig) 

 

Milyen linkfarmok vannak?

 

Sok linkfarm (linkgyűjtemény) található. Itt megpróbálom összegyűjteni azokat az oldalakat, amik fontosabbak:

magyarországi linkgyűjtemények

  • startlap.hu (van olyan, aki nem ismeri? Max lap.hu néven :)
  • linkcenter.hu (vagy linkek.hu)
  • linkpark.hu
  • tlap.hu
  • linkem.hu
  • weblink.hu
  • lapozz.hu
  • innen.hu
  • linkma.hu
  • hungarian-web.hu
  • linkkatalogus.hu
  • itthun.hu
  • linkkatalogus.co.hu
  • wyw.hu

 

külföldi / nemzetközi linkgyűjtemények

  • startpagina.nl (egy klasszikus, ami megihletett más magyarországi portál(oka)t is...)
  • Google Directory http://www.google.com/dirhp
  • wikipedia (!)
  • wywlinks.com

 

 

Hogyan kell regisztrálni a linkgyűjteményekben?

 

Ez oldalanként más és más. Általában minden oldalon egyszerűen kitalálható (nekik is érdekük, hogy minél többen ajánljanak linket) » vagy jobb oldalon, vagy a lap alján szokott lenni egy linkajánlás rész. 

Arra kell figyelni, hogy a linkelési hármasság meglegyen:

1. figyeljünk arra, hogy miről szól a lap, amire szeretnénk linket elhelyezni (pl. domain.lap.hu domain nevekről szól)
2. a linkben szerepeljen az a szó, ami releváns a linkelő és a saját oldalunkkal kapcsolatosan (pl. 'domain név regisztráció')
3. arra az aloldalunkra mutasson a link, ami a legrelevánsabb az adott témában! Kifejezetten előny, ha az az oldal, amire mutat a link, az csak arról szól! (pl. www.domain-név.hu/domain-nev-regisztracio)

FONTOS: Jegyezzük fel mindig, hogy melyik oldalra kértük weboldalunk linkjének felvételét, mert egy idő után teljesen összekeveredhetünk és elbizonytalanodhatunk!
 

 

linkelés ütemezése, időbeosztása

 

Fontos, hogy ne egyszerre sok linket tegyünk fel, majd hagyjuk az egészet, mert ez nem tesz jót a weboldalnak (egészen pontosan a Google eredménynek).

Vegyünk egy  rossz példát : első nap sok linket (mondjuk 40-et) regisztrálunk, második nap még kitart a lendület, akkor még 30-at (ez idáig 70), aztán 3. nap csökken, akkor már csak 10-et (kifogytunk a lendületből és az ötletekből), majd semmit.
Ez azért nem jó, mert először hirtelen elkezd növekedni az oldalunkra mutató linkek száma, majd ezt a növekedést valamennyire tartva második nap is növekszik a linkek száma, aztán stagnálás áll be. Ez nem szerencsés

Sokkal  jobb  az, ha folyamatosan (napról-napra) növekszik az oldalunkra mutató linkek száma! Kérjünk naponta 2-3 linket és így folyamatos növekedés lesz és ennek a Google találati listáján is megláthatjuk az eredményét!

 

Mennyi látogatóra lehet számítani?


Nagyjából 20 oldalra való regisztráció után napi 20-40 látogatóra. Mindez függ, hogy mennyire népszerű az a kulcsszó, amire belinkeltük a weblapunkat, mennyien vannak még rajtunk kívül az adott lapon és a linkfarm mennyire látogtott.
Nem lehetettlen napi 200-250 egyedi látogatót elérni csak és kizárólag linkfarmok
segítségével!
 

 

linkbombák

 

Egy-egy alkalommal linkbombázást is elkövethetünk. Erre tökéletesen alkalmasak az apróhirdetési oldalak. Ilyenkor lehető legtöbb számú apróhirdetési oldalra feltesszük a hirdetéseket, majd rendszeresen megismételjük ezt. 
Ebből egyrészt érdeklődőket tudunk szerezni, másrészt oldalunkra mutató linkeket. Hatásos eszköz! Másik előnye, hogy nem tartozik a SEO blackhat közé - ha jól csinálják.

Mint mindenhol, itt is elmondható általánosságban, hogy a kitartás kell hozzá! Érdemes napi fél órát rászánni. Nem kell több, viszont ezt konzekvensen!

 

Mi abban tudunk segíteni, hogy Ön helyett elvégezzük ezt a feladatot. Több éves rutinunk és szakmai gyakorlatunk alapján valódi segítéget tudunk nyújtani! Részletekért keressen a 06 20 402 0000 telefonszámon!

 

 


 

 
 
 
 



 
  

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://e-marketing-hu.blog.hu/api/trackback/id/tr21787574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foresight · http://www.foresight.hu/ 2010.05.12. 11:12:12

Na ez rendben van. Külön kösz a végén lévő apro marketing-es szakaszért. Végre valaki komolyan veszi a dolgokat. Azért ha már kiragadtál egy témát írhatnál róla még pár hasznos dolgot. Pl: Anchor text fontossága, stb.

piarsoft · http://www.piarsoft.hu 2010.05.12. 12:06:29

ez a bejegyzés főleg azoknak (az ügyfeleinknek) szól, akiknek elkészült a weboldala és először találkoznak szembe az online marketing kihívásaival.

Itt nem annyira az optimalizálásra próbáltam kihegyezni a post-ot, hanem hogy ha bejegyez egy linket, akkor mire figyeljen, mivel taláhatja szembe magát egy linkgyűjteményen.

Köszönöm a témajavasalot, minden ilyen észrevétel segítség számomra! Amint lesz időm újabb szösszenettel jelentkezem!

anon 2010.08.29. 13:21:27

Egy kiegészítés: a wikipédia NEM linkgyűjtemény, hanem egy lexikon. Marketing alapismeretek első osztály: a wikin nem reklámozunk, nem tekintjük "marketingterepnek", két okból kifolyólag: a cikk végére tett reklámlink átlag fél percig marad ott, azonnal kiveszi valaki. A másik: a wiki sajátsága, hogy minden egyes cikke (az allapok is) pillanatokon belül a google találati listájának élén landolnak, tehát ha a buta marketinges ír egy cikket a pityipalkó kft-ről, amely törlési szavazásra kerül, akkor napok alatt így fog kinézni a találati lista:

1. a kft honlapja

2. wikimegbeszélés arról, hogy ne reklámozzon.

Volt már ebből utólagos sírás, hogy "jaj, ez de rossz".

piarsoft · http://www.piarsoft.hu 2010.08.29. 13:30:19

egyertértek azzal, hogy a wikipedia nem a felesleges reklám helye, DE ha értelmes tartalmat (jelen esetben linket) helyezünk el, ami segíti a releváns (!) tartalom fejlesztését, akkor szerintem kifejezetten hasznos.

Ha valóban hasznos volt a bekerült link és így bentmarad a wikin, akkor linkmarkeitng (és látogatottság) szempontjából igen előnyös!

(btw, habár a wikipedia tartalom szempontjából valóban lexikon, én struktúráltsága miatt mégis linkfarmok között tartom számon)
süti beállítások módosítása